BARU-BARU ini seorang pengguna perkhidmatan awam (LRT) telah memuat naik komen yang memalukan berkenaan Ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah. Beliau dinasihatkan agar mengunakan pakaian yang lebih longgar ketika mengunakan kenderaan awam bagi mengelakkan menarik perhatian lelaki lain.

Komen tersebut dimuat naik di Facebook, Imran Baihaqi. Menurut Imran, kemeja ketat yang digunakan Naib Presiden PKR ketika mengunakan perkhidmatan awam (LRT) baru-baru ini telah ‘mengganggu’ pengguna lelaki lain kerana jelas menampakkan bentuk buah dadanya.


“Yup saya satu train dengan Yb. Mula-mula sunyi sepi tapi tiba-tiba ramai orang dan tiba-tiba (orang) berpusu-pusu, tengok-tengok YB.. hihihi ada gak curi-curi snap (tangkap) gambar YB guna phone sebab YB berdiri betul-betul depan saya.

“Cuma nak bagi pandangan sikit alang-alang ni nak bagi tahu better lepas ini kalau YB masuk bersama orang ramai berlainan jantina yang terbaik YB pakai jaket atau baju yang longgar. Sebab waktu ini memang (saya) perasan yang YB pakai kemeja fit (ketat) ikut bentuk bdn (dan) agak nampak seksi sikit. Waktu YB pegang handle (pemegang) tu depan lelaki macam kamiagak nampak sendat baju YB dan terserlah benda-benda yang tak sepatutnya. Jelas nampak bentuk buah dada YB. Bergegar, bergoyang goyang bouncing depan mata saya waktu berasak-asak dan (ketika) train bergerak. Maaf (sebab) ingatkan kerana YB bertudung. Apa pun salute (hormat) dengan YB kerana tak macam pihak sana (yang) dikelilingi bodyguard (pengawal keselamtan) dan YB pula dekat (dihati) rakyat” luah Imran Baihaqi.

Terdahulu Nurul Izzah memuatnaik gambar beliau mengunakan Transit Aliran Ringan (LRT) kerana ingin menyahut seruan kerajaan.


“Mengikut saranan kerajaan untuk menggunakan kemudahan kenderaan awam bersama sama ketika orang awam menuju ke tempat kerja untuk mencari rezeki & menyumbang kembali kepada pertumbuhan ekonomi negara” uajrnya di laman Facebook miliknya semalam.

Majoriti pengguna Facebook turut bersetuju dengan pandangan yang diberikan oleh Baihaqi.


“Sokong pandangan Imran” tulis Hanna Khafiq.

“Saya setuju dengan pandangan Imran Baihaqi, pandangan jujur tapi details nampak kasar” kata Ismail Mohd Najib

“Pemimpin yang turun ke akar umbi dapat merasakan kehendak dan keperluan rakyat. Hebat Nurul Izzah” ujar Jamal Kaimi pula.

Cubaan Nurul Izzah “berlakon” dalam LRT untuk meraih sokongan akhirnya mengundang cacian dan kejian dari pengguna LRT. Mungkin Nurul Izzah perlu lebih prihatin berkenaan pemakaian beliau kelak.

Post a Comment

 
Top